Visum, Voorbereidingen & Voorpret - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ko en Marijke - WaarBenJij.nu Visum, Voorbereidingen & Voorpret - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ko en Marijke - WaarBenJij.nu

Visum, Voorbereidingen & Voorpret

Door: KoenMarijke

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marijke

27 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Alweer dertien dagen geleden ben ik even naar het Thais Consulaat in Amsterdam geweest om een visum te "halen". Gewapend met de twee ingevulde formulieren, twee paspoorten en met een goed gevulde envelop (120,00 Euro voor de twee 'double entry' visa) mijn auto uitgestapt te zijn, bleek ik die pal voor het Consulaat geparkeerd te hebben... dus snel naar binnen. Daar duurde 't even voordat ik aan de beurt was, want er waren meer mensen op het idee gekomen om er even tussenuit te gaan naar Thailand in de herfst/winterperiode. Toen ik eindelijk met de aanvraag aan de balie bezig was, schrok ik op van iemand achter mij die iets vroeg over het kopen van een parkeerticket (waar ?).... oh, nee he, ik heb geen parkeerkaartje gekocht; lekker naief gewoon mijn auto daar voor de deur gezet. Nou mevrouw, het visum is gratis! Hoezo, tijdelijk soms? Ja, hoor, 't kan best zijn dat er over een week rond deze tijd weer voor betaald moet worden. Nou, dat is een leuke meevaller, toch, als ik nu maar geen bon/bekeuring onder de ruitenwisser vind. Gelukkig, alles en iedereen bleek mij gunstig gezind te zijn in Amsterdam-Zuid. Snel omkeren en dezelfde weg terug op weg naar huis ..... via Utrecht-stad voor een onaangekondigd bezoekje (verrassing, ook voor mezelf) aan een vriendin! De start van een heuse afscheidstournee, zo leek 't in de daaropvolgende dagen/week wel.

  • 03 November 2010 - 22:01

    Irene:

    Geweldig zoals jij je voorbereidt op je 'reisje'!
    Laat je nog even weten of je transport van Wageningen naar station Ede-Wageningen - Schiphol nodig hebt / leuk vindt? En, zo niet, of je het leuk vindt dat ik je ga uitzwaaien? Liefs, Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ko en Marijke

Actief sinds 10 Okt. 2010
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 35556

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 23 Februari 2015

Naar AMBATO, naar Irene en Gerben!

27 Januari 2011 - 24 April 2011

Onze Thailand-Laos reis: avontuurlijk natuurlijk!

Landen bezocht: