Ko herstelt goed buiten het ziekenhuis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ko en Marijke - WaarBenJij.nu Ko herstelt goed buiten het ziekenhuis! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ko en Marijke - WaarBenJij.nu

Ko herstelt goed buiten het ziekenhuis!

Door: KoenMarijke

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marijke

17 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Sinds zaterdagmiddag vertoeft Ko weer thuis in onze vermaarde City of Life Sciences. Hij raakte erg geëmotioneerd toen we het ziekenhuis achter ons gelaten hadden, op weg naar huis..... eindelijk weer ruimte en vrijheid! Het was al met al toch een lang, aanvankelijk onzeker, verblijf geworden op een eenpersoonskamer; er gebeurde erg weinig aan het einde van die gang! Die rust heeft hem natuurlijk ook heel goed gedaan, maar je kan je daardoor ook behoorlijk geïsoleerd, gemarginaliseerd zelfs, gaan voelen (of overdrijf ik nu teveel?), omdat Ko normaliter een druk en reizend werkbestaan heeft met veel overleggen, bijeenkomsten en sociaal werkverkeer. Hier thuis is het altijd al een heel stuk rustiger en daar geniet hij op zijn vrije woensdag en in het weekend zichtbaar van. Zijn eigen struktuur, zijn loopjes door de buurt, (zijn sportactiviteiten in de sportschool, nu een tijd niet dus), zijn eigen vertrouwde buren en de praatjes met hen. Kortom hier verloopt het herstel goed, in zijn eigen rustige tempo(!) al wandelend door de wijk, omdat ie zich weer helemaal thuis voelt. Het herstelproces gaat nog geruime tijd in beslag nemen, gezien de grote wonden, maar wij hebben geen haast. Als de tijd er rijp voor is, gaan we weer reisplannen maken!

• 17 November 2010 - 18:18

Lia Nelis:

Wat fijn om dit bericht te lezen!

• 18 November 2010 - 13:54

Anneke:

Hoi Ko en Marijke
    Ik kan me ontzettend goed voorstellen hoe je ineens beseft dat je gelukkig nog niet op reis was. Ook wel dubbel, want je had natuurlijk gewoon willen vertrekken, en in plaats daarvan zit je ineens in zo'n afshuwelijke periode van onzekerheid en ziekte. Ontzettende pech, maar ook fijn datt jullie niet onderweg is overkomen. Ik hoop dat Ko weer goed aansterkt om nu toch echt op resi te kunnen gaan!!! Veel beterschap
    groetjes
    anneke

• 19 November 2010 - 10:37

Johannes:

Hallo Ko

ik heb net gehoord van de operatie. En ik maar denken dat jullie al in ZO-Azië. Het is goed te lezen dat je weer thuis bent en naar ik hoop snel weer herstelt.
    Beterschap

• 22 November 2010 - 12:26

Hugo Artz:

Beste Ko en Marijke,
    Goed nieuws gelukkig. Nu kunnen jullie weer -voorzichtig- plannen maken of het oorspronkelijke plan uitvoeren. Ik hoop van harte dat het herstel voorspoedig verloopt. Hartelijke groeten!