Blokje om in Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ko en Marijke - WaarBenJij.nu Blokje om in Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ko en Marijke - WaarBenJij.nu

Blokje om in Bangkok

Door: KoenMarijke

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marijke

31 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

De schok was ditmaal wel erg groot. Wat een overweldigende stad is dit geworden zeg. Een aanslag op alle mogelijke zintuigen. De daarbij horende “energy boost” pakte voor Ko de eerste nacht negatief uit. Paniekaanval en sterke neigingen om deze stad onmiddellijk weer te verlaten. Gelukkig houdt Marijke het hoofd koel: “Gewoon rustig blijven en dingen doen die je thuis ook altijd doet. Is sowieso de beste insteek als je langere tijd op reis gaat”. Na het ontbijt ga ik daarom een blokje om. Vanmorgen alweer voor de derde keer dezelfde route gelopen. Langs de winkel, waar grote blokken ijs per vrachtauto worden aangevoerd en worden vermalen. Pick-ups of motorbikes distribueren de zakken ijsgruis verder de stad in. De “come get yourself beautifull” shop, voor pedicure, manicure, voetmassage. Het bouwterrein waar aan blauwe T-shirts herkenbare arbeiders een monsterachtig gebouw aan het construeren zijn. Veel bouwputten hier in de buurt, arbeiders schijnen vooral uit het Noord-Oosten te komen. Via de halte van de watertaxi en een haag van eetkraampjes loop ik langs de klong (kanaal) naar het Jim Thompson House waar de kunstverzameling van deze Amerikaanse zijdehandelaar te bezichtigen is. Willen we nog een keer naar toe. Nu ook al drie keer dezelfde mevrouw met haar fruitkarretje tegengekomen, dezelfde straatvegers, dezelfde zwerver onder de roltrap die naar het skytrain station voert, dezelfde tuk tuk drivers. Op Siam Square beweegt het verkeer zich in vier lagen. Begane grond is voornamelijk voor de continue stroom auto's. Eerste verdieping voetgangers en daarboven twee lagen skytrains. Erg futuristisch en mega-druk. Langs het anti-money laundering office loop ik terug naar de oude villa tegenover ons guesthouse. Een automobilist markeert met dranghekken zijn parkeerplaats in onze smalle soi (steeg).

  • 31 Januari 2011 - 10:54

    Bart:

    Al meteen een stukje geschreven! Leuke omschrijving van Bankok...komt me bekend voor! Doe het kalm aan en geniet er van!!!

  • 01 Februari 2011 - 04:29

    Gerben:

    Ha die KoenMarijke,
    He he eindelijk toch weg, precies 12 uur verder dan mijn tijd en bijna onder een hoek van 180 graden. Nu alleen je plaats nog even aanpassen, want die plaatjes lijken niet erg op de city of lifesciences en het lijkt toch ook geen +1graad te zijn. Ik kan me voorstellen dat jullie onder de indruk zijn van de ongelooflijke expansie en tegenstellingen van de moderne en oude wereld van Bangkok en dat het Ko zelfs even wat té .... werd. Ik probeerde destijds met vergeefse moeite met de "gewone" passagiers op zo'n klonghboat mee te varen, maar dat lukte van geen kanten: alle passagiers eraf en wij met z'n tweeën een privévaart tegen uieraard een privé tarief. Geniet ervan.....

  • 01 Februari 2011 - 14:15

    Irene:

    En ben je al een beetje bijgekomen Ko? Mooie foto trouwens van jullie tweetjes! En van die bordurende en de schillende vrouw ook. Doen de mensen niet moeilijk als je foto's van ze maakt? Enne, je doet toch wel voorzichtig met geldopnemen hé Marijke? Op die foto kan iedereen zien welke pin je intoetst ;-)! Tot een andere keer maar weer. Liefs vanuit Ambato.

  • 01 Februari 2011 - 21:19

    Jeanine:

    Beste Ko en Marijke,
    Geweldig om te lezen en ik kan me de overweldigende indruk voorstellen. Volgens mij Ko moet je bij het volgende "blokje om" even binnen stappen bij c.g.y.b. voor een lekkere voetmassage! Dat doet een mens goed namelijk. Hoe lang blijven jullie in Bangkok? Ik blijf jullie volgen! Leuk dit reizen op afstand!

  • 04 Februari 2011 - 21:18

    Rem:

    Hoi Ko en Marijke, Fijn dat julie goed zijn aangekomen. We houden jullie in de gAten via de website. Hartelijke groet uit Amstelveen. Rem c.s.

  • 05 Februari 2011 - 13:38

    Irene:

    Hallo Ko en Marijke! Even om jullie te laten weten dat ik straks weer onderweg naar Nederland ga. Eerst nog een nachtje Quito, en zondag de vlucht naar Amsterdam. Genieten jullie nog steeds? Liefs, veel plezier,
    Irene

  • 05 Februari 2011 - 20:00

    Joke:

    Hoi Marijke en Ko,
    Interessant om te lezen wat je tijdens een wandeling "in de buurt" ziet. Ik hoop ook verhalen van jullie te lezen over bus/boot/treinreizen! Een mooi plaatje van het prachtige Thaise schrift zou ik ook niet versmaden. Ik heb zelf vandaag een mooie stadswandeling door het centrum van Amersfoort gelopen!
    Veel groetjes en een mooi verblijf toegewenst.
    Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ko en Marijke

Actief sinds 10 Okt. 2010
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 35642

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 23 Februari 2015

Naar AMBATO, naar Irene en Gerben!

27 Januari 2011 - 24 April 2011

Onze Thailand-Laos reis: avontuurlijk natuurlijk!

Landen bezocht: