Overmorgen is het zover! Eindelijk!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ko en Marijke - WaarBenJij.nu Overmorgen is het zover! Eindelijk!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ko en Marijke - WaarBenJij.nu

Overmorgen is het zover! Eindelijk!!

Door: KoenMarijke

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marijke

25 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Ja, overmorgen..... dan gaat het gebeuren. We gaan "weer" vertrekken!
Bovendien is het dan nationale gedichtendag. Om dat culturele nationale gebeuren kracht bij te zetten, hierbij een recent gedicht van eigen hand voor alle liefhebbers:

Ik ben een boom.

Ik ben een boom.
Dat is wat ik graag droom.
Een stoere boom met 'n wilde takkenbos,
een boom zo stevig als een edel ros.

Lange takken zwieren meegaand met de wind,
als de bungelende armen van een uitgelaten kind.
Vrolijk, opgewonden, juichend en dan ineens weer triest,
alsof het ros z'n dartele speelsheid verliest.

Geen gekke, geen nare droom.
Ik ben gewoon een rare boom.
Blijf stoeien met de wind, blijf groeien in de luwte.
Kom als herboren kind uit de eigengemaakte schuwte.

Marijke B.
14-01-2011

• 25 Januari 2011 - 13:53

Ben:

Hoi Ko en Marijke, wat een diepzinnig mooi gedicht. Niet van mezelf, maar ook waar: Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Veel plezier en ontdekkingen!

• 25 Januari 2011 - 19:11

Lia:

Dag Koen en Marijke,
    Wens jullie heel veel reisplezier en zal graag jullie verslag lezen. Alles is toch reg gekomme,

• 26 Januari 2011 - 10:04

Y. Wijns:

Hallo Ko en Marijke,
    Leuk he, om zo te reizen, te mogen snuiven aan zoveel cultuur, veel te ontdekken en leuke mensen te ontmoeten. Ik vind het ook fantastisch dat Ko weer zo goed herstelt is dat jullie samen deze reis kunnen en mogen maken. Geniet er maar volop van. Heel veel groeten Von

• 26 Januari 2011 - 19:28

Ellen, Marcel, Tijs:

Nog één nachtje in jullie eigen bed...Dan gaan jullie!
    Hele goede reis en heel erg veel plezier!
    Veel liefs,

• 28 Januari 2011 - 13:06

Irene:

Zie nu pas de foto's van de boom. Die past wel veel beter bij het gedicht dan die welke ik je stuurde ... Chatte net even met Jouk, via FB, en hij vermoedde dat jullie wel aan de curry en de singha zouden zitten. Ben benieuwd. Tot gauw. Groetjes, nog steeds vanuit Ambato. LIefs, Irene