Earthquake - Reisverslag uit Nan, Thailand van Ko en Marijke - WaarBenJij.nu Earthquake - Reisverslag uit Nan, Thailand van Ko en Marijke - WaarBenJij.nu

Earthquake

Door: KoenMarijke

Blijf op de hoogte en volg Ko en Marijke

25 Maart 2011 | Thailand, Nan

Gisteren van Chiangrai naar Nan gereisd. Op de verjaardag van Luuk, dat leek ons wel een gunstige dag om te reizen. Fantastische busrit, 5,5 uur, over serieuze bergkammen naar een groene vlakte waarin Nan is gelegen. Beetje een uithoek, niet veel mensen reizen hier naar toe.
's Avonds terwijl ik op een krukje zat te wachten voor een pannekoekenstalletje viel het meisje dat naast me zat en geholpen had om mijn bestelling te plaatsen ("pancake banana and strawberry jam") plotseling tegen me aan terwijl ze uitriep: "Earthquake, small earthquake". Ik voelde me even licht, alsof ik in een lift zat die heel snel naar beneden viel. Iedereen op straat begon opgewonden te schreeuwen. Marijke die aan de overkant stond te praten met een kunstenaar die zijn werk probeerde te verkopen kwam aangelopen. Ze zei dat het leek of ze plotseling struikelde en was tegen een Thai aan gevallen die ook zijn evenwicht had verloren. Daarna werd het allemaal weer rustig.
's Avonds hoorden we van een Thaise jongen die ons hier hielp met een Internetprobleem dat het epicentrum van de beving in Burma lag, net over de grens in de Golden Triangle.Dus in het gebied waar we net vandaan waren gekomen. Vanmorgen ook nog even op het Chinese (Engelstalige) journaal gezien dat de beving een kracht had van 7.0 op de schaal van Richter en voelbaar was tot in Bangkok en Hanoi.
Vlakbij het epicentrum helaas een aantal slachtoffers. Hier alles OK. Twee maanden geleden was in Nan ook al een aardbeving voelbaar, zo vertelde het meisje bij het pannekoekenstalletje. Toen lag het epicentrum oostwaarts in Laos. Vanaf volgende week reizen we weer zuidwaarts, verder weg van aardbevingsgevoelige gebieden.






  • 25 Maart 2011 - 07:58

    Joke:

    Een pak van m'n hart!

  • 25 Maart 2011 - 09:38

    Yvonne Wijns:

    Hallo Ko en marijke,
    Jullie hebben in ieder geval een hele goede beschermengel. Wat een belevenis. De foto's, de reisverslagen ik vind het geweldig leuk om jullie te volgen op jullie reis. Af en toe lijkt het net of ik er zelf ben maar helaas ik zit nu achter mijn pc op de 2e verdieping van de nieuwbouw . Gelukkig ook hier schijnt sinds afgelopen week het lente-zonnetje. En ook vandaag pakt de zon weer uit als een cadeautje. Dus mensen geniet van jullie fantastische, verdere reis in een geweldig land.
    Von

  • 25 Maart 2011 - 14:43

    Ellen:

    Ja, ik had het gister al op internet gelezen en moest toen ook aan jullie denken. Gelukkig is jullie niets overkomen. Zeg, niet te ver naar het zuiden gaan hoor, want daar heb je weer kans op tsunami's. Niet teveel aan denken, lekker doorgaan met jullie mooie reis. Nog 29 dagen te gaan....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ko en Marijke

Actief sinds 10 Okt. 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 35641

Voorgaande reizen:

12 Januari 2015 - 23 Februari 2015

Naar AMBATO, naar Irene en Gerben!

27 Januari 2011 - 24 April 2011

Onze Thailand-Laos reis: avontuurlijk natuurlijk!

Landen bezocht: